Delen via
Proef ‘Het verschil’ met Warsteiner!
Donderdag 22 juni lanceerde Warsteiner de nieuwe merkcampagne ‘Het verschil’. Hierin staat ‘Het verschil’ van Warsteiner centraal: het verschil in details, niet alleen in wat je proeft, maar ook in wat je ziet. Het verschil tussen drinken en genieten!
‘Het verschil’ is voor deze merkcampagne gekozen, daar Warsteiner veel dingen net even anders doet: andere glazen, een druppelvanger op de voet, het kopje schuim op het bier. Dat wat Warsteiner onderscheidt van andere biermerken wordt benadrukt in de nieuwe campagne.
Uniek is dat het Nederlandse kantoor voor het eerst in de geschiedenis een eigen campagne mocht ontwikkelen, speciaal gericht op de Nederlandse markt. Eerder werd altijd de Duitse campagne doorvertaald naar de Nederlandse markt. Extra leuk is dat Warsteiner Nederland inmiddels al door buitenlandse collega’s is benaderd, daar zij graag een doorvertaling zien van de Nederlandse campagne in hun eigen land. Een groot compliment voor het Nederlandse kantoor!
(Lees verder onder de afbeelding)
Met de nieuwe merkcampagne is Warsteiner sinds lange tijd weer op televisie te zien. Doelstelling is om de naamsbekendheid te vergroten en daarnaast het onderstrepen van het premium imago. Warsteiner positioneert zich op toegankelijkheid en kwaliteit: “Warsteiner is toegankelijk en kwalitatief, het beste dat de Duitse biercultuur heeft voortgebracht!” Men moet worden aangemoedigd Warsteiner te gaan ontdekken in de vorm van probeer-aankopen.
De campagne zal dit jaar nog veelvuldig te zien zijn op de zenders van de Publieke omroep. Naast de hoofdspot zullen er ook diverse tag-ons uitgezonden worden, met specifieke Warsteiner-producten, zoals Radler, Alcoholvrij en Winterbier. Naast de inzet van televisie wordt de campagne ook online, in print en OOH uitgerold.
Benieuwd geworden naar de commercial? Je ziet ‘m hier!