Terug naar nieuwsoverzicht

Meer informatie?

Meer informatie? Neem contact met ons op via 020-6160040.

Of laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

12-06-2019:

DMM Mediaweek - Week 24

Het is weer woensdag.. en dus weer een nieuwe DMM Mediaweek! We hebben weer een aantal leuke nieuwtjes en ontwikkelingen verzameld. In de video vind je een korte samenvatting, in onderstaand artikel lichten we de items verder toe. Benieuwd naar de toepassing van deze media voor jouw eigen merk? Neem gerust contact met ons op. Veel leesplezier en tot volgende week! 

 

Vrouwensport minder interessant?

Afgelopen weekend is het WK Voetbal voor vrouwen gestart en Nederland is ook van de partij! Met de start van het WK laait er direct weer een discussie op; verdient vrouwenvoetbal dezelfde aandacht als mannenvoetbal? Om in te zien hoe Nederland hier momenteel over denkt zijn wij in de kijkcijfers van de eerste wedstrijd van de vrouwen op het WK gedoken en hebben we deze vergeleken met de kijkcijfers van de mannen op het WK in 2006 en 2010. Het volgende valt op; er keken ruim 2,6 miljoen mensen (6+) naar de eerste wedstrijd van onze Oranje Leeuwinnen. Ter vergelijking; bij het WK voetbal voor de mannen in 2006 en 2010 keken er respectievelijk 7,1 en 5,5 miljoen mensen. Is dat in andere sporten ook zo? Afgelopen weekend eindigde het tennistoernooi Roland Garros, waarbij Rafael Nadal bij de mannen aan het langste eind trok. 750.000 mensen zagen hem dit doen. Bij de vrouwen won Ashleigh Barty, waar er slechts 386.000 mensen keken. Bijna de helft van het aantal kijkers bij de vrouwen ten opzichte van het aantal bij de mannen! Er valt dus nog veel winst te behalen voor de vrouwen.

Displaystrategie afstemmen op WK vrouwenvoetbal!?

Display Video 360 blijft nieuwe targeting-opties toevoegen aan haar platform. Zo wordt het nu mogelijk om op basis van specifieke gebeurtenissen te targeten rondom het WK voetbal voor vrouwen. Een specifieke banner kan geserveerd worden bij de start, een doelpunt (van een specifieke speler) of een specifieke uitslag! En erg leuke toevoeging die waarschijnlijk alleen maar uitgebreid zal worden in de komende periode. Momenteel gebruiken we deze functie al voor een aantal klanten, waar erg leuke cases uit voortkomen. Benieuwd hoe we dit voor jou kunnen doen? Neem contact op!

Dutch Podcast Awards voor de tweede keer uitgereikt

Afgelopen week werden voor de tweede keer de Dutch Podcasts awards uitgereikt. Bijna 20.000 mensen stemden op hun favoriete podcast in categorieën zoals onder andere: Sport, Kunst, Cultuur & Muziek, Zakelijk en Media & Opinie. Over het precieze aantal luisteraars van podcasts is nog niet zoveel bekend, maar het medium wordt wel snel vanuit allerlei hoeken opgepikt. Zo heeft NU.nl de rubriek ‘Podcasts’ toegevoegd waar wekelijk vijf verschillende podcasts series te beluisteren zijn. Produceert bijna elke publieke omroep eigen podcasts en maakte vlogger Monica Geuze een eigen podcast serie die op Spotify te beluisteren is.

Na on-demand televisie en series kijken, lijkt on-demand radio luisteren the next big thing te worden. Net als bij bijvoorbeeld YouTube series hebben de meeste podcasts een heel duidelijk thema waar urenlang over gepraat wordt. Veel podcasts hebben daardoor een eigen specifiek publiek. Adverteerders die een niche markt willen bereiken, weten het platform daardoor ook steeds beter te vinden. We zijn benieuwd hoe dit medium zich de komende tijd gaat ontwikkelen.

Facebook lanceert Market Research App: Study

Facebook heeft vandaag een nieuw product gelanceerd; Study. Facebook presenteert dit product als een market research-app. Met deze app kunnen gebruikers tegen een compensatie hun telefoon laten tracken. Zo wordt bijgehouden welke app je gebruikt en hoe lang je deze gebruikt. Deze data moet voor adverteerders gaan dienen als voer voor productinnovatie en productverbetering. Facebook gaat door middel van advertenties geschikte gebruikers benaderen met de vraag of zij willen participeren. Mochten zij voldoen aan de voorwaarden, dan kunnen zij tegen een vergoeding hun app-gebruik laten tracken. Daarnaast laat Facebook weten locatie, apparaat en netwerk te tracken. Persoonsgevoelige gegevens worden buiten beschouwing gelaten, zodat de data niet te herleiden is naar één persoon.

 

Digital Campaign Manager