Terug naar nieuwsoverzicht

Meer informatie?

Meer informatie? Neem contact met ons op via 020-6160040.

Of laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

27-03-2020:

Adverteren in tijden van het Coronavirus, laat je inspireren!

Het coronavirus heeft impact op reclamebranche. Campagnes die inhaken op evenementen als het EK-voetbal, Formule1 en het Songfestival worden verplaatst of gecanceld. Maar er zijn ook adverteerders die juist in deze tijd van zich laten horen. Laat je inspireren.

Zo komen parfummerken Dior, Louis Vuitton en Givency in actie. Ze produceren namelijk vanaf 16 maart ontsmettingsgel in plaats van geurtjes, dit verstrekken ze gratis aan de Franse gezondheidsautoriteiten. Zo proberen ze de tekorten van het middel tegen te gaan en hun steentje bij te dragen aan de bescherming tegen het virus.

Voor andere adverteerders is een tijd waar mensen zich vooral binnenshuis moeten vermaken juist perfect om van zich te laten horen. Zo is CPNB (het marketing en communicatiebureau van de Nederlandse boekenwereld) zicht- en hoorbaar met een leescampagne.

De retailers Dirk van den Broek en DekaMarkt, die nu hard aan het werk zijn om hun winkels te bevoorraden, hebben de huidige campagnes aangepast. Afgelopen weekend bedankten ze al hun medewerkers voor hun inzet. Dit delen ze met een grote advertentie in het AD (Dirk) en de Stentor (DekaMarkt). Deze boodschap wordt ook op televisie en met online video vanaf aankomend weekend gecommuniceerd.

Grote merken brengen ook de belangrijke maatregelen van social distancing en thuisblijven onder de aandacht door hun logo en communicatie-uitingen aan te passen.

Coca Cola (met hun logo in gespreide letters) op Time Square:

Burgerking heeft haar pay off aangepast:

Nike heeft hun pay off ‘just do it’ getransformeerd naar ‘play inside, play for the world’:

Chiquita heeft de dame van hun logo weggehaald, omdat ze op dit moment thuis zit.

Een hoop mooie inhakers, waar wij toch wel enthousiast van worden!

 

Door
Melissa Koster

Communications Consultant