By Published On: 22 maart 2011174 words0.9 min read

Delen via

Nederland in Europese top webwinkelen

Nederland zit nog steeds in de Europese top van webwinkelen, zo blijkt uit cijfers die ComScore maandag publiceerde. In januari 2011 bezochten 270,6 miljoen unieke bezoekers in Europa retail websites, dat is 74,5 procent van alle internetgebruikers en een stijging van 8,5 procent in vergelijking met vorig jaar. In Nederland kende Albert Heijn met 41 procent de grootste groei. De bereikscijfers:

  1. Verenigd Koninkrijk – 89,4% (6,3% groei)
  2. Frankrijk – 87% (10,5% groei)
  3. Duitsland – 82,1% (9% groei)
  4. Ierland – 80,7% (15,8% groei)
  5. Nederland – 80,2% (4,9% groei)

Met de groei van het aantal bedrijven dat een shop binnen Facebook opent zal social commerce ook in Nederland opkomen, die trend is niet te stoppen. Hoewel de penetratie van Facebook in ons land (nog) gering is met 4,8 miljoen gebruikers groeit het netwerk als kool. Tevens heeft de social media moloch vandaag een kantoor geopend in Amsterdam, de Benelux-afdeling zal vooral lokaal bedrijven gaan benaderen.

Ondanks deze ontwikkelingen zal het nog wel even duren alvorens Facebook aanvullend bereik op bestaande webwinkels realiseert, wanneer social commerce eenmaal een feit is in Nederland. Tenslotte moet daarvoor iedereen die nu online shopt een Facebook-account openen.

Delen via