Via welke media bereik ik mijn doelgroep? Hoe vergroot ik mijn naamsbekendheid? Hoe krijg ik meer verkeer naar mijn website? En hoe resulteert dat uiteindelijk in meer verkochte producten en diensten? De professionals van De Media Maatschap hebben ruime ervaring in het opzetten van media-campagnes. Wij weten hoe en welke diverse media we in kunnen zetten om uw doelstellingen te bereiken.

Zichtbaar, hoorbaar en vindbaar zijn voor de doelgroep. Dat is wat wij doen wij voor de merken waar wij mee samenwerken. Uiteraard op de meest doeltreffende wijze. Hiervoor zetten we een breed scale aan media in. Media met bewezen effect, welbekend maar ook zeker minder bekende en verrassende mogelijkheden. Lees vooral verder om te ontdekken via welke media wij u zichtbaar kunnen maken of start eens het gesprek en kom erachter allemaal wat er allemaal nog meer kan.

Zichtbaar

Ruim 97% van alle Nederlanders heeft één of meerdere televisietoestellen en gemiddeld kijkt men 200 minuten televisie per dag. Televisie is daardoor uitermate geschikt om met uw advertentie in korte tijd een grote groep mensen te bereiken. Bekijk wat televisie voor uw merk kan betekenen.

Veel exploitanten die voorheen alleen op televisie uitzonden, maken hun content ook beschikbaar online, denk aan NPO Gemist, RTLXL en KIJK. Ook hier kunt u uw zichtbaarheid vergroten. Daarnaast komen er steeds meer ‘user generated platforms’, zoals YouTube, waarbij niet de exploitant, maar de gebruiker de content levert. Video is een bijzonder krachtig middel om uw boodschap over te brengen.

Bioscoopreclame heeft een enorme impact: het grote scherm, het harde geluid, de ontspannen houding waarmee de bezoeker naar het witte doek kijkt en de afwezigheid van factoren die voor afleiding zorgen. Hierdoor heeft bioscoopreclame een hoge attentiewaarde. Bekijk de mogelijkheden van adverteren in de bioscoop.

Display Marketing uit zich in veel verschillende vormen en maten. Zo bestaan er bijvoorbeeld de zogeheten Standaard IAB formaten (kleine formaten) en Rich Media formaten (grote ‘exotische’ formaten). Met de ontwikkelingen op gebied van automatische inkoop en Pay Per Click-modellen zijn de mogelijkheden zeer ruim geworden.

Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat. Een greep uit de kanalen die we aanduiden met ‘social media’. Waar het ene platform de nadruk legt op verschillende type advertenties in combinatie met doelgroep targeting, legt het andere kanaal de nadruk op kwalitatieve content. Kortom, er zijn veel keuzes te maken wanneer u wilt beginnen met social media.

Onderweg naar het werk, fietsend naar de supermarkt, wandelend door de stad of tijdens het winkelen. Op allerlei plekken komen mensen bewust of onbewust in aanraking met buitenreclame, zoals billboards en bestickerde bussen Dat maakt buitenreclame uitermate geschikt voor het verhogen van de naamsbekendheid of het introduceren van een nieuw merk of product. Ontdek de mogelijkheden van buitenreclame.

Lezers kiezen voor een bepaald tijdschrift of dagblad, omdat dat aansluit bij hun interesses. In tegenstelling tot tv of internet, is printmedia niet vluchtig en het medium om dieper op een onderwerp in te gaan. Printadvertenties hebben een zeer gericht bereik, waarbij er voor vrijwel elke specifieke doelgroep een passend dagblad/tijdschrift te vinden is. Lees meer over adverteren in de krant of in een tijdschrift.

Hoorbaar

Wekelijks luistert 90% van de Nederlanders (10+) naar de radio; thuis, op het werk of onderweg. Door de grote diversiteit aan zenders en dus ook aan luisteraars, is er altijd wel een zender waar uw doelgroep naar luistert. Naast de gewone radioreclame, weten wij ook de weg naar programma- en prijssponsoring. Bekijk de mogelijkheden van radioreclame.

Vindbaar

Meer dan driekwart van de online aankopen begint met een zoekopdracht. Dit maakt het zeer aantrekkelijk om te adverteren in zoekmachines, zoals Google. Een continue aanwas van nieuwe potentiële klanten, zonder extra campagnes te voeren, klinkt als een utopie, maar het is zeker mogelijk met zoekmachinemarketing.

Zoekmachinemarketing kan op twee verschillende manieren worden ingezet. Enerzijds is er het betaalde adverteren in de zoekresultaten. Dit heet Search Engine Advertising of SEA. Een andere optie is om hoger te komen in de zoekresultaten met behulp van Search Engine Optimization, afgekort SEO.