By Published On: 26 maart 2014137 words0.7 min read

Delen via

Sinds 2012 wordt het luistergedrag mede gemeten door de Mediawatch. Deze parallelle meetmethode zorgt voor een meting op minuut niveau, dat terwijl de dagboekmethode op kwartier inzage geeft in het luistergedrag. Zo wordt informatie verkregen over specifieke momenten gedurende de luistertijd. De voornaamste conclusie is dat de reclameblokken 3% beter worden beluisterd dan de gemiddelde zendtijd gedurende de dag. Dit verschil heeft voornamelijk te maken met het feit dat de reclameminuten vaak op belangrijke momenten worden uitgezonden. Momenten voor en na het nieuws zijn daarin zwaarwegend.

Wat De Media Maatschap betreft is dit een belangrijke stap in het onderzoeken van het daadwerkelijke luistergedrag en gaan we nog een stap verder om te zorgen dat er een continu onderzoek voor radio komt zodat radiocampagnes dagelijks te monitoren zijn en geoptimaliseerd kunnen worden. Lees meer op deĀ site van het RAB.

Delen via