Terug naar al ons werk

Meer informatie?

Meer informatie? Neem contact met ons op via 020-6160040.

Of laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

Leave this field empty

Volle zalen voor de Robeco SummerNights 2017 in Het Concertgebouw

Afgelopen juli en augustus vonden de Robeco SummerNights plaats in Het Concertgebouw. De Robeco SummerNights komen voort uit een unieke samenwerking tussen Robeco en Het Concertgebouw. Allebei kennen ze een rijke geschiedenis vol vernieuwing met passie voor kwaliteit en oog voor de basis. Met de Robeco SummerNights wil Het Concertgebouw muzikale traditie op innovatieve wijze voor iedereen toegankelijk maken. Met een programmering van klassiek tot modern, van akoestisch tot elektrisch zijn de Robeco SummerNights al bijna 30 jaar één van de best bezochte festivals van Nederland.

Briefing

Ook dit jaar wilden Robeco en Het Concertgebouw weer een succesvol festival neerzetten met volle zalen. Voor dit festival willen ze niet alleen de traditionele bezoekers aanspreken, maar ook nieuwe bezoekers met de toegankelijke concerten. Muziek is voor iedereen en Het Concertgebouw wil toegankelijk zijn voor iedereen. Het Concertgebouw heeft DMM gevraagd om hierbij te helpen en te zorgen voor awareness voor het festival. In deze fase wil Het Concertgebouw de concerten onder de aandacht brengen en kwalitatief verkeer naar de website verkrijgen.   

 

Over het merk:

Website

Geschiedenis:

  • Sinds 1888 hét Concertgebouw van Amsterdam

Aanpak DMM:

Media:

  • Radio
  • Print
  • Outdoor
  • Bioscopen
  • Display
  • Spotify

De taak van DMM is om Robeco SummerNights onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep en hiermee te zorgen voor kwalitatief verkeer naar de website en het verkopen van concertkaarten.   

Doelen:

Primair:

  • Zorgen voor awareness en het realiseren van kwalitatief verkeer naar de website.

Secundair:

  • Concertkaarten verkopen voor de concerten van Robeco SummerNight

Resultaten:

  • Kwalitatief verkeer tegen een lage CPA.
  • Meer kaarten verkocht dan in de voorgaande editie.

Aanpak DMM

Met de doelen en KPI’s in gedachten zijn de online en offline specialisten samen om tafel gegaan om zo de beste mediamix vast te stellen voor de Robeco SummerNights. Hier is een mooie mix van zowel offline als online media uit voortgekomen.  

Offline media sluiten erg goed aan bij de awareness fase en hebben dan ook een grote rol gespeeld in deze campagne. De middelen die we hier ingezet hebben zijn: radiospots, advertenties in de krant, reclame in de bioscopen en driehoeksborden. Deze middelen hebben we in verschillende flight ingezet, zodat Het Concertgebouw op het juiste moment bij de juiste doelgroep aanwezig was. Leuk is hier dat we de offline media inzetten gelijk online terugzagen. Wanneer Het Concertgebouw met offline media aanwezig was zagen we het aantal bezoeken aan de website en het aantal conversies stijgen.

Ook online was Het Concertgebouw niet te missen voor de muziekliefhebber. We hebben hier display banners, interstitials en audiospots op Spotify ingezet. We hebben ons hier gericht op twee muziekstromingen: jazz en klassiek. Door te werken met postview retargeting en specifieke targeting hebben we de muziekliefhebbers met de juiste boodschap weten te bereiken. Ook hier zagen we mooie stijgingen in het websiteverkeer terug.

De combinatie van offline en online media heeft hier gezorgd voor een grote stroom kwalitatief verkeer naar de website en een stijging in de kaartverkoop. Dit heeft geresulteerd in volle zalen tijdens de Robeco SummerNights. Het Concertgebouw kijkt terug op een geslaagde campagne en een geslaagd festival.

De Robeco Summernights 2017:

 


 

"Alles klinkt mooier in het Concertgebouw"

 

Uw mediasucces?

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Naast onze expertise en flexibiliteit profiteer je ook van onze bureaukorting en lage inkoopprijzen. Nieuwsgierig? Neem eens contact op (formulier links) voor een kennismakingsgesprek of schrijf je in voor onze DMM-deals.

Terug naar al ons werk

Meer informatie?

Meer informatie? Neem contact met ons op via 020-6160040.

Of laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

Leave this field empty