Terug naar al ons werk

Meer informatie?

Meer informatie? Neem contact met ons op via 020-6160040.

Of laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

Leave this field empty

VOR-campagne Hof Hoorneman uitgesproken succes

In juni 2016 voegde Hof Hoorneman de Vermogensopbouw rekening-propositie (VOR) toe aan haar portfolio; een propositie waarbij professionele beleggers online jouw geld beheren met een minimale inleg van €5000 en een belegtijd van minstens 5 jaar. Deze online beheer-propositie heeft na verschillende mediacampagnes van DMM inmiddels (maart 2017) bijna 500 klanten. Deze leggen 'vaak beduidend meer' in dan de vereiste 5000 euro. Waar komt dit succes vandaan? En wat is de bijdrage van DMM hieraan?

De briefing

Met de Vermogensopbouw Rekening had Hof Hoorneman Bankiers een ijzersterke propositie in handen. Mede door het kelderende vertrouwen in een mooi pensioen en een spaarrente van nul werd het erg aantrekkelijk om te gaan beleggen. Hof Hoorneman maakte dit voor iedereen mogelijk met een inlegbedrag van minimaal €5.000. Echter diende de propositie nog op de juiste manier gecommuniceerd te worden.

Bij het in de markt zetten van deze propositie werd gekozen voor DMM, mede door de korte lijnen en de succesvolle, fijne samenwerkingen tussen beide partijen in het verleden. Bij DMM werd de vraag neergelegd hoe de VOR-propositie het beste in de markt gezet kon worden.

Over Hof Hoorneman

Over het merk:

Website:

Branche:

  • Finance - Banking – Vermogensbeheer

Geschiedenis:

  • Vermogensbeheerder sinds 1989

Doelen:

Primair:

  • Het creëren van bekendheid rond het product.
  • (Relevante) leads genereren tegen een zo laag mogelijke CPA/CPL.

Secundair:

  • Sturen op CTR en land-conversiepercentage.

Aanpak:

Media:

  • Radio, Search, Display & Social.
  • Gezien de duidelijke en onderscheidende propositie is een bezoek aan de website vaak voldoende om de doelgroep te overtuigen van een conversie. De taak van DMM is om de relevante doelgroep (zo goedkoop mogelijk) te bereiken. Vanuit een brede campagneopzet wordt geoptimaliseerd naar smalle selectie van kanalen. Hierbij wordt gestuurd naar de kanalen waar de CPA zo laag mogelijk is.
  • Boodschap: “Vermogen opbouwen terwijl de spaarrente nul is?” 

Resultaten:

  • Meer dan 500 klanten met een belegd vermogen van vaak meer dan €5000.
  • Daling van 43,5% in CPA/CPL.

Aanpak DMM:

Op basis van de briefing werden doelen en KPI’s voor de VOR-campagne bepaald, waarna de online en offline specialisten samen hebben gekeken naar de ideale marketingmix.

Door de sterke propositie (de lage drempel om te starten en het kleine beleggingsrisico) en de duidelijke communicatie in de verschillende uitingen stond er al een sterke basis. Aan DMM de taak om de campagne bij de doelgroep onder de aandacht te brengen en daadwerkelijk leads binnen te halen. Via radio en display op specifieke titels werd de propositie bekend gemaakt. Verkeer dat geïnteresseerd was in de propositie werd afgevangen met paid search. Hiernaast werd wegens de specifieke targetingopties social media ingezet. Daarnaast is er door de lage drempel in de campagne gekozen voor de Interstitial-inzet bij de Persgroep. Vanuit deze opzet is er geoptimaliseerd naar een zo laag mogelijke CPA. Hierdoor is er uiteindelijk met de best presterende kanaal- en titelselectie campagne gevoerd, waardoor de CPA/CPL zo laag mogelijk bleef.

Onderstaand een voorbeeld van de interstitial die behoorde tot de media-inzet in de VOR-campagne.

 

De combinatie van kanalen zorgde ervoor dat er in de eerste maanden een enorme stroom aan leads binnenkwam, welke door Hof Hoorneman Bankiers vaak succesvol werden opgevolgd. 
 

Onder andere Fondsnieuws berichtte al eerder over het enorme succes van de VOR.
 

Uw mediasucces?

Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen? Naast onze expertise en flexibiliteit profiteert u ook van onze bureaukorting en lage inkoopprijzen. Nieuwsgierig? Neem eens contact op voor een kennismakingsgesprek of schrijf je in voor onze DMM-deals.

Terug naar al ons werk

Meer informatie?

Meer informatie? Neem contact met ons op via 020-6160040.

Of laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

Leave this field empty