Terug naar al ons werk

Meer informatie?

Meer informatie? Neem contact met ons op via 020-6160040.

Of laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

Leave this field empty

Get InControl en vier het met Oxxio!

Oxxio is een Nederlands energiebedrijf dat groene stroom en gas levert aan consumenten. Oxxio werd opgericht in 2000 als energiebedrijf.com en omgedoopt tot Oxxio in 2005. Sinds de oprichting is Oxxio enorm snel gegroeid.

De Media Maatschap verzorgt de media inkoop en strategie sinds de fusering in 2005. De Media Maatschap heeft de afgelopen jaren middels een cross-mediale media-aanpak geholpen de klantenaantallen van Oxxio te laten groeien. Daarmee is Oxxio neergezet als een volwassen energiepartij in Nederland. Op dit moment is Oxxio de vierde grootste energieleverancier van Nederland en sinds twee jaar onderdeel van Eneco.

De media-aanpak van Oxxio is dan ook gestuurd op effect en de hoogst haalbare ROI (return on investment). Oxxio richt zich in campagnes vooral op energiebesparing en op het goedkoop aanbieden van duurzame energie. Terugkerende campagnes van het afgelopen jaar waren vooral de Oxxio InControl-campagnes.

In deze case beschrijven wij de campagne gevoerd in Q2 van 2015. Deze campagne was tweedelig, met aan de ene kant als doelstelling Sales InControl en aan de andere kant het realiseren van zoveel mogelijk app-downloads van de gratis Oxxio App.

De Oxxio App, voor iedereen

De Oxxio App werd begin 2015 opnieuw geïntroduceerd, maar dit keer beschikbaar voor iedereen, klant of geen klant. De meeste mobiele applicaties van energieleveranciers leveren alleen inzichten voor klanten. Oxxio maakt een unieke keuze door geen onderscheid te maken tussen klanten en niet-klanten. Dit diende door middel van de campagne bekend te worden en het doel was aan de ene kant zoveel mogelijk app downloads, en aan de andere kant, nieuwe klanten van de InControl-propositie.

Appic Celebrations!

De Media Maatschap realiseerde daarom, in samenwerking met Oxxio en andere partijen, afgelopen april en mei een tweedelige campagne voor Oxxio. Na veel brainstormen werd het concept “Appic Celebrations” geboren. De gebruikers van de Oxxio app kunnen door middel van de app veel geld besparen en mogen dit groots vieren!

De commercial liet mensen zien die op een grootse manier een feestje vieren. Deze werd gedurende twee maanden op televisie uitgezonden en daarnaast werd er een grote online campagne gevoerd. Hiervoor werden zowel bannering, online video als social media ingezet. Het deel van de campagne waaruit nieuwe app downloads gegenereerd diende te worden werd vooral op mobiele devices gedraaid met een directe doorlink naar de stores waar de app direct was te downloaden.

De Sales-campagne voor de InControl-propositie werd vooral op desktop gedraaid. Hierbij is voortgeborduurd op behaalde successen in eerdere InControl-campagnes.

De resultaten, ook een feestje waard

Tijdens de eerste paar weken van de campagne waren de doelstellingen qua app-downloads al behaald! Sales bleven in het begin wel wat achter. Om hier een extra boost aan te geven is er een kort extra stukje commercial, een tag-on, gemaakt, dat na de uitzending van de hoofdcommercial verderop in het reclameblok werd vertoond.

Door middel van een nauwe samenwerking met Oxxio en Oxxio’s andere leveranciers, heeft de Media Maatschap met weloverwogen en bewezen effectieve media, Oxxio geholpen in het realiseren van alle doelstellingen. 

Terug naar al ons werk

Meer informatie?

Meer informatie? Neem contact met ons op via 020-6160040.

Of laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

Leave this field empty