Terug naar al ons werk

Meer informatie?

Meer informatie? Neem contact met ons op via 020-6160040.

Of laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

Leave this field empty

HZ University of Applied Sciences ziet het doorklikratio in Google AdWords ruim 2% stijgen

Als kleine speler winnen op basis van kwaliteit

De HZ University of Applied Sciencies is een hogeschool in Zeeland. Al vijf jaar op rij behoren zij volgens de HBO Keuzegids tot één van de drie beste grote hogescholen. Groot is relatief, in de regio moet de hogeschool opboksen tegen hogescholen met`een grotere naamsbekendheid. De HZ University of Applied Sciences onderscheidt zich dan ook op basis van kwaliteit (14 opleidingen als beste in Nederland beoordeeld), precies zoals dit in Google AdWords ook een sleutel tot succes is.

De HZ University of Applied Sciences organiseert op verschillende momenten gedurende het studiejaar open dagen en -avonden. Om het krimpende aantal studenten in de eigen regio op te vangen, richt het zich sterk op studenten buiten de regio. Vanwege een kleinere naamsbekendheid én een kleiner budget dan de grote hogescholen, moet de HZ University of Applied Sciences extra creatief zijn met hun media. Eén van de middelen die De Media Maatschap heeft ingezet om potentiële studenten naar de voorlichtingsdagen te krijgen, is Google AdWords.

De Media Maatschap heeft dankzij optimalisaties van de Open Dag en -Avond campagnes steeds weer betere resultaten behaald. Na drie grote optimalisatierondes is het doorklikratio van de campagnes van de HZ University of Applied Sciences ruim 2% gestegen. Een relatieve stijging van ruim 55%!

Over HZ University of Applied Sciences

  • www.hz.nl
  • Hoger beroepsonderwijs
  • HZ University of Applied Sciences, de persoonlijke hogeschool. Al een aantal jaar aaneengesloten erkend als top 3 hogeschool van Nederland. 

Doelen

  • Inschrijvingen voor de voorlichtingsactiviteiten realiseren
  • Zichtbaarheid onder potentiële studenten van buiten de regio verhogen

Aanpak

  • Google Zoeknetwerk i.c.m. Premium Display en Video
  • Renoveren en uitbouwen van bestaande campagnes.
  • Door middel van diepte-analyse van het verkeer zeer specifieke targeting-aanpassingen doorgevoerd.

Resultaten

  • CTR met 2% gestegen
  • Meer aanwas van buiten de regio
  • Bezoekers spendeerde meer tijd op de website en schreven zich vaker in

Resultaten halen in Google AdWords met een klein budget

De HZ University of Applied Sciences was reeds bekend met Google AdWords voordat het met De Media Maatschap aan de zoekmachinemarketing is gaan werken. Het ontbrak echter aan strategische kennis en mankracht om daadwerkelijk veel resultaat met Google AdWords te boeken. Daarbovenop komt het feit dat de HZ University of Applied Sciences niet het budget heeft om zonder moeite op de bovenste advertentieplekken in de zoekresultaten getoond te worden.

Renovatie van oude campagnes en focus op kwaliteit

De Media Maatschap is begonnen met het opschonen en verbeteren van campagnes uit het verleden. Door kritische naar zoekwoorden te kijken, advertenties te herschrijven en negatieve zoekwoorden aan de campagnes toe te voegen is de kwaliteit van de bezoekers toegenomen. Daarnaast zijn het aantal irrelevante klikken drastisch teruggedrongen.

Lagere kosten en meer conversies

Dankzij de inzichten van De Media Maatschap zijn de kosten per bezoeker gedaald. Daarnaast is de zichtbaarheid van de advertenties ook toegenomen. Het vrijgekomen budget is namelijk gebruikt om meer op hogere posities in de zoekresultaten te richten. Zodoende vonden meer bezoekers hun weg naar de website en uiteindelijk naar de open dagen en - avonden.

Terug naar al ons werk

Meer informatie?

Meer informatie? Neem contact met ons op via 020-6160040.

Of laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

Leave this field empty