Terug naar al ons werk

Meer informatie?

Meer informatie? Neem contact met ons op via 020-6160040.

Of laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

Leave this field empty

Veel nieuwe cliënten voor Hof Hoorneman Bankiers, gerealiseerd met behulp van de media campagnes via de Media Maatschap

Hof Hoorneman Bankiers is een bank gespecialiseerd in vermogensbeheer. Het hoofdkantoor is gevestigd in Gouda en daarnaast zijn er nog vijf andere vestigingen (Arnhem, Groningen, ’s-Hertogenbosch, Laren en Maastricht). De bank bestaat sinds 2010 onder de huidige naam maar heeft al 25 jaar ervaring op het gebied van beleggen. Het belegd vermogen bedraagt ruim 1,7 miljard euro en Hof Hoorneman besteedt het beheer over het vermogen niet uit, maar belegt dit helemaal zelf.  

Een van de doelstellingen van Hof Hoorneman Bankiers is om haar klantenbestand te laten groeien.  Met behulp van online en offline campagnes, gerealiseerd in samenwerking met de Media Maatschap, hebben zij veel leads weten te realiseren. 

Beleggers gaan niet over één nacht ijs

Met de beslissing om de opbouw of het beheer van je vermogen ergens neer te leggen ga je niet over één nacht ijs. Hier moet je goed over nadenken en hier dienen goede, vertrouwelijke en inhoudelijke gesprekken aan vooraf te gaan. Adverteren voor een bank is dan ook lastig. Zeker voor een bank die alleen maar aan vermogensbeheer doet. Je kunt er niet vanuit gaan dat iemand je advertentie ziet of hoort en direct een rekening zal openen. Dit is een langer en vaak een véél langer proces. Hof Hoorneman Bankiers was dan ook op zoek naar een manier van adverteren die zou passen bij hun branche.

Het gratis kennismakingsboekje

Eind 2013 is het idee geboren om een kennismakingsboekje voor de bank te schrijven. Dit boekje kan door geïnteresseerden vrijblijvend worden aangevraagd en hierin kan worden gelezen hoe Hof Hoorneman belegt en waarom dat succesvol is. Een ideaal middel om langere tijd top of mind te blijven bij geïnteresseerden. Een tastbaar  en mooi uitgevoerd boekje verdwijnt immers minder snel in de vuilnisbak.  

Tevens kan de bank door middel van de ingevulde contactgegevens geïnteresseerde personen beleggingsinformatie blijven sturen en ze informeren over relevante ontwikkelingen bij Hof Hoorneman.

De stap om zo’n boekje aan te vragen is niet erg groot en hier kan dus ook prima voor geadverteerd worden, zowel online als offline. De Media Maatschap verzorgt gedurende het gehele jaar deze ‘Aanvraag boekje’ campagnes van Hof Hoorneman Bankiers. Door te adverteren op websites waar bezoekers komen met interesse in beleggen en/of ontwikkelingen op de beurzen, zorgen we voor kwalitatief zo optimaal mogelijke leads. Dit adverteren gebeurt online door middel van grote formaten en advertorials, dit omdat hier veel informatie in verwerkt kan worden. Op radio adverteert Hof Hoorneman enkel op de zenders die selectief zijn op de doelgroep, zodat deze optimaal bereikt wordt. Door middel van radio wordt snel bereik opgebouwd en zo groeit ook de naamsbekendheid van Hof Hoorneman.

Iedere flight een succes

De campagnes worden opgedeeld in periodes van twee maanden. Iedere twee maanden wordt de strategie van de campagne door de Media Maatschap geanalyseerd en heroverwogen. De best presterende kanalen worden vervolgens opnieuw ingezet, de minst presterende worden eruit gefilterd. De campagne scoort iedere flight beter, en de gemiddelde kosten per aanvrager van het kennismakingsboekje dalen iedere flight.  Met behulp van de campagne heeft Hof Hoorneman Bankiers haar klantenbestand laten groeien.

Door middel van een nauwe samenwerking met Hof Hoorneman Bankiers en het creatief bureau dat Hof Hoorneman bijstaat, heeft de Media Maatschap de vermogensbeheerder in de afgelopen paar jaar geholpen bij het realiseren van zijn doelstellingen.

Terug naar al ons werk

Meer informatie?

Meer informatie? Neem contact met ons op via 020-6160040.

Of laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

Leave this field empty