Terug naar nieuwsoverzicht

Meer informatie?

Meer informatie? Neem contact met ons op via 020-6160040.

Of laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

Leave this field empty

YouTube richt vizier op tv-zenders

Youtube doet aanzienlijke investeringen om de concurrentie aan te gaan met tv-zenders, die onbedoeld natuurlijk al jaren aan de gang is. De site wordt anders ingericht en YouTube geeft andere partijen opdrachten om producties puur voor de videopoot van Google te maken.

Televisies met internetaansluiting veroveren in rap tempo de markt en dat schept kansen. Zo verhuurt Apple series en films met de Apple TV-decoder en biedt Ziezo.tv met een combinatie van traditionele tv en webcontent een platform waar je sociaal en gepersonaliseerd kunt kijken. Zo wil ook Google een manier vinden om het succes van YouTube te vergroten door het platform geschikt(er) te maken voor het grote scherm.

Vizier op de toekomst

Om de concurrentiestrijd aan te gaan moeten bezoekers langer op de site blijven en gerichter bereikt kunnen worden. Om dit te bewerkstelligen gaat YouTube enkele kanalen in de schijnwerpers zetten en tevens enkele nieuwe lanceren. De Wall Street Journal spreekt over ongeveer 20 kanalen die professioneel geproduceerde, originele content zullen uitzenden. Die kanalen zijn beter te verkopen aan adverteerders en met eigen producties hoopt YouTube de kijker meer te binden. Tot slot overweegt het bedrijf zelfs om voor bepaalde sporten de live uitzendrechten voor internet te kopen.

YouTube heeft de gebruikers waar het allemaal gaat gebeuren, namelijk online. De concurrentie heeft de content, ervaring en het voordeel van de huidige situatie met de koppeling aan tv’s. Maar gezien de snelheid waarmee de markt zich ontwikkelt is YouTube zeker een speler om rekening mee te houden.