Terug naar nieuwsoverzicht

Meer informatie?

Meer informatie? Neem contact met ons op via 020-6160040.

Of laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

Leave this field empty

TV-bestedingen groeien weer

Nu we het toch hebben over stijgende mediabestedingen: ook op televisie doet deze trend zich voort. Adverteerders blijven namelijk meer geld uitgeven aan televisiereclame. In het derde kwartaal kwam de netto-omzet uit op 176 miljoen euro, 15 miljoen euro (9,6 procent) meer ten opzichte van het derde kwartaal in 2009. Dit heeft SPOT maandag bekendgemaakt. Daarmee lijkt de crisisperiode van de beperkte budgetten voorbij.

In de eerste helft van 2010 was er reeds sprake van een groei van 8,8 procent ten opzichte van vorig jaar. Met name autofabrikanten en bouwmarkten investeren weer volop in televisereclame, nadat deze sectoren vorig jaar de hand op de knip hielden. Ook de banken, verzekeraars en supermarkten geven weer meer uit op de advertentiemarkt.

SPOT-directeur Paul van Niekerk verwacht dat de teruggang van het crisisjaar 2009 in bijna één jaar wordt gecorrigeerd, als  de ontwikkelingen in het vierde kwartaal zo doorgaan. In 2009 daalden de reclamebestedingen met 8,7 procent ten opzichte van 2008.