Terug naar nieuwsoverzicht

Meer informatie?

Meer informatie? Neem contact met ons op via 020-6160040.

Of laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

Leave this field empty
27-07-2011:

Social media geen kwestie van geld

Nederlandse bedrijven verwachten komend jaar 30% meer uit te geven aan social media en het aantal werknemers dat zich ermee bezighoudt te verdubbelen. Bedrijven gebruiken social media voornamelijk voor merkbekendheid en klantbetrokkenheid, maar meestal ontbreekt er een heldere strategie, evenals de vaardigheden om social media optimaal te benutten. Dit roept vragen op: waarom meer uitgeven aan social media terwijl je niet precies weet wat ermee te doen?

De misvatting dat social media leiden tot meer omzet is gelukkig al even de wereld uit, tijd voor de volgende: investeringen hoeven niet financieel te zijn. Met name kleine en middelgrote bedrijven hebben niet de mensen in huis om social media goed te managen, maar met wat advies en sturing van buitenaf komen deze bedrijven al een heel eind. Grotere bedrijven daarentegen denken er veelal te zijn met het inschakelen van een social media bureau, terwijl hier vaak juist wel de mankracht aanwezig is om snel en passend in te spelen op ontwikkelingen. Anders kan er eenvoudig iemand voor worden aangetrokken, die intern verder de lijnen uitzet.

Een uitgavestijging van 30% en een personele verdubbeling m.b.t. social media zijn goede ontwikkelingen die wij als mediafanaten ook toejuichen, maar de meeste bedrijven kunnen beter eerst op een rijtje zetten wat ze willen bereiken en in hoeverre dit intern kan worden ingevuld. De geldkraan kan altijd nog open.