Terug naar nieuwsoverzicht

Meer informatie?

Meer informatie? Neem contact met ons op via 020-6160040.

Of laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

Leave this field empty

Ruim 200 procent stijging mobile ad impressies

Nederlands mobile netwerk Mads vertoonde in december 2010 ruim 156 miljoen mobiele advertenties in Nederland, dat is 200 procent meer dan dezelfde maand een jaar eerder. Wereldwijd vertoonde Mads 1,4 miljard mobiele advertenties in december vorig jaar, een stijging van 389 procent in vergelijking met de 360 miljoen getoonde mobiele advertenties in december in 2009. Alleen Zweden liet een sterkere groei zien: het aantal getoonde advertenties steeg hier namelijk met 220 procent van 73 miljoen naar 160 miljoen. De grootste percentuele groei vond plaats in India, waar het aantal mobiele advertentievertoningen met ruim 3000 procent steeg naar 57 miljoen in december 2010.

Mads verzorgt in Nederland onder meer de advertenties op de mobiele sites van uitgevers als De Telegraaf en Sanoma Digital. Recent sloot het bedrijf nog een strategische alliantie met het Amerikaanse Admob, dat eerder door Google werd overgenomen. De onverkochte reclameruimte kan hiermee doorgezet worden naar het netwerk van Admob.

De mobiele advertentiemarkt lijkt eindelijk een beetje tot leven te komen met deze soms spectaculaire stijgingen in het aantal vertoningen. Deze trend komt overeen met het toenemend gebruik van mobiele telefoons en de stijgende mobiele bestedingen in de V.S., beide verschijnsels waar wij vanzelf ook mee te maken krijgen.