Terug naar nieuwsoverzicht

Meer informatie?

Meer informatie? Neem contact met ons op via 020-6160040.

Of laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

Leave this field empty

Oxfam Novib en DMM lanceren Docvertising

Oxfam Novib, de ambassadeurs van het zelf doen, is vandaag een nieuwe campagne gestart om de consument meer te betrekken bij tal van maatschappelijke onderwerpen. Zo is er momenteel veel discussie over de zin van ontwikkelingssamenwerking. Oxfam Novib wil aantonen dat het veel zin heeft door te laten zien wie we zijn, wat we doen en door inzicht te geven in de resultaten. Onder het mom van ´doneer je mening´ kun je op vele interactieve manieren je vraag of mening kwijt.

Docvertising op TV

Stef Biemans, bekend van Metropolis, gaat in de televisiecommercial met zichzelf in dialoog over een tal van maatschappelijke onderwerpen. Dat doet hij op dezelfde manier die wij zo goed kennen uit zijn eigen programma. Deze mini-documentaires worden op speciale, vaste momenten binnen een reclameblok uitgezonden en daarmee is het zogenaamde Docvertising door De Media Maatschap gelanceerd bij de STER. Het eerste reclameblok zal vanavond om 19.21 uur worden uitgezonden op Nederland 3.

Online synergie

De campagne wordt online ondersteund door een duidelijke koppeling met de reclameblokken, welke rond nieuws- en actualiteitenprogramma´s worden uitgezonden. Binnen het netwerk van de STER is gekozen voor eenzelfde omgeving. Verder claimt Oxfam Novib de komende weken op een aantal dagen de homepages van VK, Trouw en Parool, dus houd deze goed in de gaten. Kortom, een mooie campagne waaraan De Media Maatschap heeft meegewerkt.