Terug naar nieuwsoverzicht

Meer informatie?

Meer informatie? Neem contact met ons op via 020-6160040.

Of laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

Leave this field empty

Kunstenaars ontwerpen modecollectie met nieuwe Elstar-oogst

Om de nieuwe oogst Hollandse Elstar-appels op verrassende wijze in de schijnwerpers te zetten is gisteren  een originele modeshow in de Amsterdamse Kalvertoren gehouden. Creaties gemaakt van Elstar-appels en details gebaseerd op de appel zijn tijdens de show getoond. Bij Elstar staat niet alleen de karakteristieke smaak centraal. Ook het creëren van de perfecte kleur, vorm en structuur is belangrijk en wordt door de Nederlandse telers met veel zorg gerealiseerd. Vier ontwerpers en kunstenaars ontwierpen voor de nieuwe oogst een echte Elstar-collectie. Aan presentatrice en modeliefhebber Sandra Schuurhof de eer om de modeshow te presenteren en na afloop een bijzonder sluitstuk, een appelketting, in ontvangst te nemen.

Het aanwezige modepubliek mocht ook als eerste de nieuwe Elstar-collectie proeven. “Naast een groot liefhebber van fashion ben ik ook fervent sporter en eet ik graag gezond. Ik eet regelmatig appels en vond het dan ook heel bijzonder om een fashion collectie bestaande uit nieuwe Elstar-appels te mogen presenteren”, aldus Sandra Schuurhof.

Elstar is veruit het meest geteelde appelras in Nederland. 67% van kopende huishoudens in Nederland kiest voor deze frisse, zoete appel met herkenbare rode blos. De appel is een oer-Hollands product en werd ooit door Arie uit Elst ontdekt. Nu is er eindelijk weer een nieuwe en lekkere oogst. “De Elstar is de populairste appel van Nederland en dat komt niet alleen door de smaak. Het ziet er ook nog eens heel appetijtelijk uit. Op creatieve manier en met een link naar een nieuwe collectie wilden wij daarom laten zien hoe mooi deze Elstar-oogst is”, aldus Silvia van den Aardweg, woordvoerder van het GroentenFruit Bureau.

De Elstar-campagne wordt deze maand verder ondersteund met een smart tv-campagne, die DMM voor het GroentenFruit Bureau heeft bedacht. Binnen de zeer beperkte financiële middelen is het toch gelukt om een goede zichtbaarheid te realiseren op televisie. Door gebruik te maken van krachtige en korte tv spots is de zichtbaarheid geoptimaliseerd. De campagne van Elstar ondersteunt ook de modeshow die door Linden & Barbosa is bedacht en uitgevoerd.