Terug naar nieuwsoverzicht

Meer informatie?

Meer informatie? Neem contact met ons op via 020-6160040.

Of laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

Leave this field empty
16-04-2015:

Inzet digital advertising groeit voor branding campagnes

Online advertising blijft voorlopig booming business en natuurlijk staan de ontwikkelingen hierin ook zeker niet stil. Zo valt op dat de nieuwe media niet alleen meer voor direct sales doelen ingezet worden, maar er ook steeds meer budget wordt besteed aan online branding campagnes.

Dat digital advertising zich uitermate goed leent voor direct sales is voornamelijk te danken aan de mogelijkheden op het gebied van (gerichte) targeting en de data-analyse. Toch is digital advertising ook steeds geschikter voor branding campagnes.

Deels is de stijgende populariteit van brand marketing (onafhankelijk van het kanaal) hier de motivatie, maar daarnaast krijgen steeds meer adverteerders vertrouwen in de kracht van branding via digital advertising en zien ze dat hun doelen hierdoor goed te behalen zijn. Dit is terug te zien in een onderzoek van Nielsen dat laat zien dat marketeers afgelopen jaar hun online budget voor branding met 15% hebben verhoogd ten opzichte van het jaar ervoor. Print verliest hierbij juist het meeste budget met betrekking tot de branding campagnes.

Voordelen

Wat zijn echter concreet de voordelen van branding via online advertising? Deels zijn dit natuurlijk dezelfde als die voor de inzet voor conversiegerichte advertising; desalniettemin erg relevante punten. Hieronder de belangrijkste voordelen:

  • Door middel van nieuwere Rich Media display-formaten kan een merk prominent aanwezig zijn. 
  • Door de ruime targeting mogelijkheden kan de exposure op de juiste doelgroep en op de gewenste manier worden ingezet. Zo is er retargeting mogelijk, waar eventueel een optimale contactfrequentie kan worden ingesteld. Als merk kan je dan sterk aanwezig zijn, zonder te irriteren. 
  • Alles is door te meten waardoor campagnes ook continue te optimaliseren zijn. 
  • Er is meteen interactie met een merk mogelijk.