Terug naar nieuwsoverzicht

Meer informatie?

Meer informatie? Neem contact met ons op via 020-6160040.

Of laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

Leave this field empty
03-06-2016:

Instagram Carousel Ad: kansen voor zowel sales als branding

Enige tijd geleden postten wij dit artikel, waarin we verwezen naar de nieuwe mogelijkheden op Instagram. Hierin worden onder andere de nieuwe bedrijfsprofielen en de dynamic product ads besproken. In dit artikel wordt een iets eerder geïntroduceerde, maar niet minder interessante optie op Instagram besproken: de Carousel Ad. Wat voegt deze advertentievorm toe en hoe kunt u hier gebruik van maken?

De Carousel Ad

De Caroussel Ad werd begin 2015 geïntroduceerd op Instagram, nadat deze advertentievorm eerder al een veelgebruikt fenomeen werd op Facebook. Zoals waarschijnlijk al bij u bekend geeft de Carousel Ad de mogelijkheid om meerder afbeeldingen/video’s in een advertentie te plaatsen. Op deze manier krijgt de gebruiker de mogelijkheid om door de content in de advertentie heen te swipen. Naast het visuele aspect wordt ook de mogelijkheid geboden om de advertentie door te laten linken naar uw website.

Voorbeeld van een Carousel Ad

Carousel Ad van het Amerikaanse automerk GMC

Wat voegt deze Carousel Ad toe op Instagram?

Storytelling

Instagram wordt voornamelijk gezien als een branding-kanaal. Het visuele aspect is leidend. Met het toevoegen van een Carousel nemen de mogelijkheden in storytelling enorm toe. Zie hierboven het voorbeeld van het Amerikaanse automerk GMC. De UPS’s van het merk in combinatie met de visuele en functionele mogelijkheden van de Carousel Ad worden hierin op een creatieve manier gebruikt om de juiste identiteit over te brengen. 

Traffic & Sales

Net als in een standaard Link Ad op Instagram biedt ook de Carousel Ad de mogelijkheid om door te linken naar de website. Hierdoor wordt de Carousel ad ook interessant wanneer uw campagne gericht is op traffic of sales. Vooral in combinatie met een aantal targeting-opties biedt de click-to-website advertentie een aantal hele interessante mogelijkheden.

Combinatie met huidige en nieuwe features

Wat ons vooral aanspreekt in de Carousel Ad op Instagram zijn de mogelijkheden in combinatie met een aantal nieuwe of aangekondigde features. Zo wordt het bijvoorbeeld mogelijk om personen te retargeten die een bepaald product hebben bekeken op uw website. In dat geval is de behoefte van de klant al duidelijk en kan daarop ingespeeld worden. Zo zou een kledingmerk een klant kunnen retargeten op het door hem of haar bekeken product, maar dan bijvoorbeeld op elke foto met een andere kledingcombinatie of met een product dat lijkt op het bekeken product. Op dit moment hanteert kledingwebshop ASOS deze strategie.

Daarnaast wordt het mogelijk om te targeten op personen die bepaalde acties op uw website met een bepaalde frequentie hebben uitgevoerd. Zo wordt het dus mogelijk om uw advertentie te targeten op personen die de afgelopen maand vaker dan 3 keer iets gekocht hebben in uw webwinkel, waardoor er enkel mensen bereikt worden die geneigd zijn snel over te gaan tot een conversie.

Al met al een erg interessante optie die veel kan opleveren voor uw merk. Wij helpen u graag bij het opzetten van een Carousel Ad. Mocht u meer willen weten over dit onderwerp, neem gerust contact op.