Terug naar nieuwsoverzicht

Meer informatie?

Meer informatie? Neem contact met ons op via 020-6160040.

Of laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

Leave this field empty

IAB gaat Persgroep achterna met nieuwe formaten

Het IAB brengt enkele nieuwe formaten voor online reclame op de markt. In september riep het IAB met een prijsvraag de markt op om met voorstellen voor nieuwe soorten reclame-uitingen te komen. De 36 inzendingen zijn onder meer beoordeeld op brandingmogelijkheden, gebruikservaring, functionaliteit en mogelijke integratie, en uiteindelijk zijn er zes formaten opgenomen in de richtlijnen die het IAB voor online advertenties hanteert.

Het gaat om de zogeheten Rising Star Ad Units, omdat ze het resultaat zijn van een prijsvraag die onder de naam Rising Star werd gehouden. De nieuwe uitingen bieden met name meer ruimte, zijn daarmee een stuk impactvoller en zijn interactief qua mogelijkheden. Hiermee sluit het IAB aan bij de trend die Google ook zet, en we in Nederland kennen van de Persgroep. Het IAB heeft elf van de officiele formaten met pensioen gestuurd, waaronder vreemd genoeg ook de in Nederland nog altijd veelvuldig ingezette skyscraper (120×600) en large rectangle (336×280).