Terug naar nieuwsoverzicht

Meer informatie?

Meer informatie? Neem contact met ons op via 020-6160040.

Of laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

Leave this field empty
28-04-2016:

Google test langere koptekst voor advertenties

De advertenties aan de rechterkant van de zoekresultaten van Google zijn sinds februari 2016 verdwenen. Sindsdien zijn er vier advertenties boven de organische zoekresultaten zichtbaar. Natuurlijk blijft het niet alleen bij deze verandering. Google test regelmatig diverse advertentieformaten om de effectiviteit van advertenties te verhogen. Dit allemaal om adverteerders de beste resultaten te laten behalen. 

Impactvolle kopteksten en langere beschrijvingen

Google is bezig met het testen van een nieuw formaat met een langere koptekst. Op dit moment heeft de koptekst maximaal 25 tekens. Deze kan uitgebreid worden met de eerste beschrijvingsregel mits deze regel eindigt met een leesteken.

Het nieuwe (test)formaat maakt het mogelijk om een dubbele koptekst in te zetten. De twee beschrijvingsregels onder de URL met een maximum van 35 tekens per regel blijven hetzelfde. Echter gaan er geruchten die spreken van een totale maximale lengte van 80 tekens voor de beschrijvingsregels. Op het eerste gezicht zal er dus meer informatie zichtbaar zijn boven de URL. Dit zal zeker de aandacht van de gebruiker trekken. Het biedt adverteerders de mogelijkheid hun producten, services of aanbiedingen nog beter te positioneren. Hieronder een voorbeeld waarbij we de huidige weergave van Google zien en hoe de weergave is met de nieuwste test. 

Eerste voorbeeld van langere kopteksten

Meer informatie in de zichtbare URL

Behalve de koptekst wordt ook een langere zichtbare URL getest in deze gesloten beta. In de test is duidelijk te zien dat er meerdere aanhangsels aan de hoofddomein worden toegevoegd. Of en wanneer deze test of nieuwe advertentieformaten naar Nederland komen is op het moment van schrijven nog niet duidelijk. 

Bron: Search Engine Land, 2016