Terug naar nieuwsoverzicht

Meer informatie?

Meer informatie? Neem contact met ons op via 020-6160040.

Of laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

Leave this field empty
10-02-2011:

French Connection en Dove openen Facebook Store

Facebook is flink aan het investeren in de ontwikkeling van social commerce. French Connection en Dove zijn de laatste twee merken in een al aardig rijtje van bedrijven die zich op Facebook hebben gevestigd met een verkoopkanaal. French Connection, een modelabel, zal later deze maand de mogelijkheid bieden om items te kopen via de newsfeed op hun Facebookpagina. Unilever-dochter Dove zal in samenwerking met Amazon op de Amerikaanse pagina van start gaan, en later wereldwijd uitrollen.

Hiermee volgen zij modemerken ASOS en Young British Designers, die een maand geleden volledig geïntegreerde shops op het sociale platform openden. Dove’s winkel spiegelt die van Max Factor, waar bezoekers kunnen zoeken naar producten en deze toevoegen aan het winkelmandje binnen Facebook, waarna ze worden doorverwezen naar Amazon om af te rekenen. Edelman, het PR bureau van Unilever, geeft hierbij aan dat merken als Dove zonder back-end ecommerce platform in toenemende mate met partijen als Amazon en Bol.com zullen samenwerken bij het betreden van het onbekende terrein dat social commerce is.

Social commerce

French Connection’s winkel zal een selectie bevatten van de meest populaire items. Hiervoor hebben zij het social commerce platform van Milyoni gekoppeld aan hun Facebookpagina, wat de mogelijkheid biedt om te shoppen binnen de newsfeed. Dit onderscheidt French Connection van bijvoorbeeld ASOS, omdat mensen daar alsnog actief op zoek moeten naar producten. Dit is een bewuste keuze geweest: gezien de hoeveelheid ‘likes’ bij de meeste gebruikers is het waarschijnlijker dat ze actie ondernemen wanneer het merk naar hen toekomt. Voorzichtigheid is hiermee geboden, je wilt natuurlijk niet dat mensen zich afkeren van je merk.

Enkele merken zijn al begonnen met het meten van hun social media activiteiten, wat de eerste (voorzichtige) conclusies oplevert over het rendement. Toch heeft nog een klein percentage van de op Facebook aanwezige merken ook een store op het platform en ASOS was pas de eerste waarbij aankopen binnen de Facebook-omgeving mogelijk waren.