Terug naar nieuwsoverzicht

Meer informatie?

Meer informatie? Neem contact met ons op via 020-6160040.

Of laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

Leave this field empty
18-07-2014:

Falend advertentiebeleid rondom rampen

Als we vandaag kijken naar de trieste berichtgeving rond Malaysia Airlines MH17 dan zien we dat veel maatschappijen en advertenties volledig de plank misslaan. Op de meest bizarre locaties komen er aanbiedingen voor vluchten, goedkope tickets en andere conversie gedreven uitingen voorbij. Bijna elke pagina die je bezoekt wordt gevuld met advertenties voor reisverzekeringen, vliegvakanties en andere aanverwante producten of diensten.

Het zal niet zo zijn dat adverteerders blij worden van de resultaten die een dergelijke uiting heeft opgeleverd, de imagoschade die wordt veroorzaakt is wat ons betreft vele malen hoger dan de opbrengst die er eventueel uit voortvloeit. Nu.nl neemt wat dat betreft haar verantwoordelijkheid door in het liveblog rond het ongeluk geen advertenties te serveren. Welke media volgen dit beleid en zetten de consument centraal?

Wij zien hierin een proactieve rol weggelegd voor mediabureaus. Als partij tussen adverteerder en uitgever houdt het mediabureau het overzicht over campagnes en plaatsingen, en kan in dit soort situaties daarom snel ingrijpen door aan de bel te trekken en campagne direct on hold te zetten. In overleg met de betreffende adverteerder kan vervolgens besloten worden wat de vervolgstappen zijn.

Op onze Facebook pagina staan een aantal voorbeelden van hoe het niet moet.