Terug naar nieuwsoverzicht

Meer informatie?

Meer informatie? Neem contact met ons op via 020-6160040.

Of laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

Leave this field empty
01-07-2016:

Facebook past newsfeed aan: Adverteren nog belangrijker!

Facebook gaat het nieuwsoverzicht aanpassen voor zijn gebruikers. Veel gebruikers krijgen zoveel nieuwsupdates dat ze door de bomen het bos niet meer zien. Daarom kiest Facebook ervoor om meer berichten van vrienden en familie als eerste te tonen. Facebook probeert er alles aan te doen om de ervaring van de gebruiker zo goed mogelijk te maken, zodat men blijft terugkeren naar het platform.

Facebook doet voortdurend onderzoek naar manier om de Newsfeed nog aantrekkelijker te maken. Het heeft een aantal waarden opgesteld, zodat berichten die er echt toe doen als eerste getoond worden.  Gebruikers krijgen daarom als eerste berichten van vrienden en familie te zien, omdat ze daar de meeste waarde aan hechten. Daarnaast heeft de nieuwe opzet een meer informatief en entertainend karakter.

Facebook ziet zichzelf als een platform dat de verbinding moet maken tussen mensen en ideeën en niet als een platform dat moet bepalen wat mensen lezen.

Hoe kan je zorgen dat jouw post toch bovenaan verschijnt?

Adverteren:

Door deze newsfeed-strategie te volgen zal het voor bedrijven nog moeilijker worden om berichten op een organische manier bovenaan de feed te krijgen. Deze ontwikkeling is natuurlijk positief voor het business model dat Facebook hanteert, omdat er meer geadverteerd zal gaan worden om een bericht toch onder de aandacht te brengen en bereik te creëren.  

Het bereik van een post kan vergroot worden middels de inzet van promoted posts. Berichten kunnen getargeted worden op de eigen fans maar ook op een specifieke doelgroep.

Kwalitatieve content:

Zorg voor betere content en content die likeable is. Als gebruikers jouw berichten veel liken dan zorgt dat voor een betere positie in het nieuwsoverzicht. Daarom is het van belang dat er goed wordt nagedacht over de berichten die geplaatst worden. Hoe meer de content geliked wordt door personen hoe eerder het volgende bericht bovenaan de newsfeed verschijnt.

Gebruikersinstellingen:

Iets waar bedrijven geen invloed op hebben, maar wat er wel voor zorgt dat berichten bovenaan de pagina kunnen verschijnen, zijn de instellingen van Facebook. Deze staan standaard ingesteld op topverslagen. Dus berichten die over het algemeen veel geliked, geshared of engaged worden.  Maar deze instelling kan ook ingesteld worden op meest recent.

Het persbericht is hier terug te lezen.