Terug naar nieuwsoverzicht

Meer informatie?

Meer informatie? Neem contact met ons op via 020-6160040.

Of laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

Leave this field empty
30-05-2016:

Cross device tracken in programmatic campagnes

De Media Maatschap stelt cross device tracking en targeting beschikbaar voor klanten. Vanaf heden is cross device tracking beschikbaar voor alle campagnes van de Media Maatschap.

Wij gaan gebruik maken van de techniek van Screen6. Deze techniek is gekoppeld aan ons inkoopplatform(DSP) Platform 161. Via dit systeem kunnen wij views inkopen vanuit één centraal dashboard zonder tussenkomst van de uitgever. Door op deze manier in te kopen zijn we in staat om campagnestrategieën nog beter af te stemmen op de doelstellingen van onze klanten. En daar komt dus nu een extra mogelijkheid bij waarvan ook onze adverteerders gaan profiteren.

De techniek van Screen6 stelt ons in staat om gebruikers voortaan over verschillende apparaten heen te bereiken. We kunnen daarmee betere inzichten geven in het verloop van een campagne en de manier waarop conversies tot stand zijn gekomen.

Mobiel internetverkeer overstijgt het verkeer op desktop en daarmee zijn tablet en smartphone belangrijke pijlers geworden in het oriëntatieproces van een consument. Mobiel is daarmee een niet te missen onderdeel in bijna elke campagnestrategie. Het enige obstakel was tot nu toe dat er niet goed over de verschillende platformen heen gekeken kon worden, maar dankzij de techniek van Screen6 is deze belemmering weggenomen.

Hoe gaat het in zijn werk?

Een consument die een advertentie heeft gezien of op een advertentie heeft geklikt via zijn smartphone kan vervolgens op zijn laptop worden bereikt met een nieuwe advertentie. Dit zorgt ervoor dat de adverteerder extra contacten kan realiseren en daarmee top-of-mind blijft bij de consument.

Flow van Screen6

In een ander geval kan een aankoop worden toegeschreven aan iemand die op een advertentie heeft geklikt op zijn smartphone maar op zijn laptop de daadwerkelijke aankoop doet.

Daarnaast kan er een maximaal aantal vertoningen per consument worden ingesteld. Ongeacht of deze nu via zijn tablet, smartphone of tablet wordt bereikt. Op deze manier kan het unieke bereik van een campagne vergroot worden.

Als u meer wilt weten over de mogelijkheden van cross device targeting via Screen6 neem dan contact met ons op en wij vertellen u er graag meer over.

Door: Ronald Beelen & Lisette Vreeken