Facebook     LinkedIn     Twitter     Foursquare    

CPNB lanceert in samenwerking met De Media Maatschap ‘Nederland Leest’-campagne voor de tiende keer3 november, 2015

CPNB korte verhalen

Het ‘reclamebureau van het Nederlandse boek’ ontwikkelde dit jaar niet één, maar twaalf campagnes.

Lees meer…

Campaign Manager Digital Advertising gezocht7 oktober, 2015

DMM Laat zien wie je bent

Lees meer…

Google verrast met veranderen klik mogelijkheden op YouTube pre-roll’s22 juni, 2015

Online video wordt in 99 van de 100 gevallen voor awareness doelstellingen ingezet en niet op clicks of conversie. Maar dan toch registreren wij uit oogpunt van ROI de CTR voor dergelijke campagnes. Dus toch ietwat geschrokken waren wij, toen we vorige week plotseling CTR’s zagen kelderen in onze pre-roll campagnes op YouTube. Na enig onderzoek bleek dit een zeer duidelijke reden te hebben. Vorige week introduceerde YouTube namelijk, zonder enige waarschuwing, een nieuwe feature. Lees meer…

The Media Exchange brengt reclameverkoop onder bij One Media Sales23 april, 2015

Vrouwe met koptelefoon op haar hoofd

The Media Exchange brengt haar activiteiten onder bij de radiostations.

Lees meer…

Spotify maakt playlist targeting mogelijk23 april, 2015

Het populaire online muziekplatform Spotify breidt de bestaande targeting mogelijkheden voor adverteerders uit met playlist targeting. Het bedrijf maakt bekend dat deze mogelijkheid vanaf 1 mei wordt gelanceerd in Nederland. Lees meer…

Inzet digital advertising groeit voor branding campagnes16 april, 2015

Online advertising blijft voorlopig booming business en natuurlijk staan de ontwikkelingen hierin ook zeker niet stil. Zo valt op dat de nieuwe media niet alleen meer voor direct sales doelen ingezet worden, maar er ook steeds meer budget wordt besteed aan online branding campagnes.

Lees meer…

SEO nieuws: Google gaat mobielvriendelijke websites nu écht belonen27 februari, 2015

Op 21 april zal Google veranderingen doorvoeren waardoor mobielvriendelijke websites hoger in de zoekresultaten zullen worden getoond. Optimalisatie voor mobiele apparaten wordt nu een nog belangrijker onderdeel van zoekmachineoptimalisatie.

“This change will have a significant impact in our search results” aldus Google.

Lees meer…

Call to action op Facebook25 februari, 2015

Facebook is er al een tijdje mee aan het testen, maar binnenkort is het voor iedere zakelijke pagina mogelijk om een call to action-knop in te stellen. Ideaal om mensen direct door te linken naar de gewenste website of app. De actieknop heeft zich in de praktijk al bewezen, zodoende is het voor iedere zakelijke Facebook-gebruiker dus zeker een aanrader! In dit artikel daarom een korte omschrijving en uitleg over de knop en plaatsing ervan. Lees meer…

Afname televisiekijken onder jongeren gaat sneller dan verwacht20 februari, 2015

Dat de traditionele manier van televisiekijken terrein verliest als het gaat om de jongere kijkers is ondertussen al bekend, maar volgens een onderzoek van Nielsen zijn de nieuwe cijfers nog extremer dan verwacht. Het onderzoek, afkomstig uit Amerika, geeft een duidelijk beeld van deze ontwikkeling die ook zeker zal doorzetten in Nederland. 

Lees meer…

Twitter TV Rating geeft inzicht in Twittergedrag rondom TV16 februari, 2015

SPOT publiceert GfK Twitter TV Rating

Twitter heeft vorige week bekend gemaakt dat SPOT vanaf heden een GfK Twitter Rating gaat publiceren. Ze geven met deze rapportages iedere week inzicht in het bereik van de populairste Nederlandse televisieprogramma’s en –zenders op Twitter.

Lees meer…